Meme Kanseri Bilinçlendirme Ayı

31 Ekim 2010 Pazar 23:27 Gönderen hnd

Selamlar

Bildiğiniz gibi Ekim ayı meme kanseri bilinçlendirme ayıydı. Bende bu konuda üzerime düşeni yapıp bu yazıyı sizlerle paylaşmak istedim.

İçinde yaşadığımız zamanının genel özellikleri olan stres, sigara tüketimi, sağlıksız beslenme, düzensiz yaşam, evlilik ve doğum yaşlarının gecikmesi gibi sebepler ne yazıkki göğüs kanseri risk yaşını 30 dan 20 ye kadar düşürdü.

20 yaştan sonra yılda 2 kez, 40 yaştan sonra 2 yılda bir kontrole gidilmesi öneriliyor. Bunun dışında her kadının artık elle muayeneyi öğrenmesi şart.

Günümüzde 8 kadından biri göğüs kanserine yakalanabiliyor. Bu yüzden bu konuda özellikle dikkatli olmalıyız.

Geçenlerde haberlerde 2011'de tedavi amaçlı bir iğnenin insanlarda denenmeye başlanacağını duydum. Umarım bu illetin en kısa sürede tedavisini bulabilirler.

Benim yengem ve 2 halam kansere yenik düştü. Çok sevdiğim insanlar kansere yakalandılar ama tüm güçleriyle savaştılar ve kazandılar.

Bu yüzden sigarayı bırakmanız, spor yapmanız, sağlıklı beslenmeniz ve düzenli yaşamanız kanser riskini azaltmak adına çok önemli. Bu arada eğerki ailenizde kanser geni varsa özellikle dikkat etmelisiniz. Ben bu yüzden bir süre önce sigarayı bıraktım. Her gün canım istiyor ama tedavisi bulunana kadar ben de dikkat etmeye çalışacağım.

Ayrıca hamilelere seslenmek istiyorum. Lütfen ama lütfen hamileyken sigara içmeyin ve sigaraya maruz kalmamaya çalışın!!!

Milliyet gazetesi yazarı Meral Tamer'in dediği gibi ' Kansere yakalanmayalım, kanseri yakalayalım!!!'


hnd

0 Response to "Meme Kanseri Bilinçlendirme Ayı"

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.